zaterdag 5 december 2015

christmas snow globe







Christmas Snow Globe


Voor deze les heb ik een poser gebruikt
van hanny design klik hier voor haar blog


Voor deze les heb ik verschillende losse elementen
gebruikt,de credits van deze materialen
gaan naar de maker van de materialen
laat de bestands namen in tact en ga ze niet
gebruiken als materiaal voor jou
eigen trag's lessen of dergelijke.



Materialen






1-Open een nieuwe afbeelding van 700x700 pixels transparant
kopieer en plak paper 4,deze staat goed.



2-Kopieer en plak grondlaag,zet naar onder op het masker
slagschaduw vert+hor 2 dek 20 verv 2,zwart
aanpassen-scherpte-verscherpen.



3-Kopieer en plak achtergrond globe (staat op 50% in lagenpalet)
zet de achtergrond ietsjes omhoog en iets naar links
maar blijf wel binnen het masker.



4-Kopieer en plak overlay 5 globe,schuif mooi op het achtergrondje
met de piek van de boom net niet tegen de rand aan ( bovenkant globe)
kijk even naar mijn vb,geef slagschaduw en verscherpen.



5-Kopieer en plak snow in globe,schuif het sneeuw mooi
op het achtergrond van de globe,geef slagschaduw
en verscherpen.



6-Kopieer en plak christmas element1,zet de globe
mooi op de achtergrond,zie mijn vb
geef slagschaduw en verscherpen.



7-Kopieer en plak merry christmas txt
zet deze mooi onder op de voet van de globe zie vb
geef slagschaduw en verscherpen.



8-Kopieer en plak snow,zet deze naar onder,en zet het sneeuw
iets over de voet van de globe heen,zie mijn vb
geef slagschaduw en verscherpen.



9-Kopieer en plak branch zet deze omhoog en boven op de globe
kijk even naar mijn vb,geef slagschaduw 
en verscherpen.



10-Kopieer en plak samengevoegd holly,zet ook naar boven
en zet mooi op de globe,zie mijn vb
geef slagschaduw en verscherpen.



11-Kopieer en plak christmas bow 3 zet ook naar boven
en zet mooi tussen de blaadjes van de vorige laag
geef slagschaduw en verscherpen.



12-Kopieer en plak samengevoegd ribbon 4,hang de ribbon
links boven op de haak van de branch zie mijn vb
geef slagschaduw en verscherpen.



13-Kopieer en plak lights multi color,zet deze iets naar onder
op het glas van de globe,met het groene lampje (rechts)
net iets over de txt heen valt,zie mijn vb
geef slagschaduw en verscherpen.



14-Kopieer en plak candle zet naar links naast
de globe,geef slagschaduw en verscherpen.



15-Kopieer en plak gifts,zet ook naar links
en zet voor de candle van de vorige laag
geef slagschaduw en verscherpen.



16-Kopieer en plak ornament,zet ook naar links
en zet mooi rechts voor de gifts,zie mijn vb
geef slagschaduw en verscherpen.



17-Kopieer en plak ornament 2,zet ook naar links onder
en zet de ornament voor de gifts
geef slagschaduw en verscherpen.



18-Kopieer en plak Train sh zet naar onder en zet voor
de globe,op de grondlaag,zie vb
geef slagschaduw en verscherpen.



19-Kopieer en plak samengevoegd candycane
zet ook naar links onder en zet mooi tegen
de ornament 2 aan (het beertje),geef slagschaduw
en verscherpen.



20-Kopieer en plak bear 3 zet naar rechts onder
op de grondlaag,geef slagschaduw en verscherpen.



21-Staat alles naar wens,kopieer en plak jou tube
voeg slagschaduw toe naar keuze,zet je naam
en de nodige licentie er op,en voeg alles samen
verklein je crea naar keuze en slaan hem op.




Ik heb hier nog een voorbeeld,met een sneeuw animatie









©Suzanne December 2015.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten