maandag 14 juli 2014

FairyTale

FairyTale



De Tube die ik voor deze les heb gebruikt is van Anita Shon
Hier kan je haar mooie poser kopen.


Ik heb voor deze les losse scrap onderdelen gebruikt
Deze zijn van Mirella klik hier 
laat de bestandsnamen van de materialen in tact.
en ga ze niet gebruiken voor je eigen Tag's lessen en dergelijke.


Materialen



1-Open een nieuwe afbeelding van 700x700 pixels transparant.

2-Open samm bel papier 12 kopieer en plakken als nieuwe laag
op je afbeelding hij staat goed.

3-Open samm bel papier 01 plakken als nieuwe laag
op je afbeelding ook deze staat goed.

4-Open ssam bem element 49 plakken als nieuwe laag ope je afbeelding
zet hem links boven op de hoek van het masker zorg dat je binnen je afbeelding blijft.

5-Open samm ben element 55 kopieer en plakken als nieuwe laag
schuif hem naar onder maar blijf wel binnen je afbeelding
voeg slagschaduw toe vert op 2 hor op 2 dekking op 35 vervaging op 3
en de kleur zwart,deze slagschaduw gebruiken we de hele les.

6-OPen ssam bel element 22 kopieer en plakken als nieuwe laag
schuif naar boven maar zorg dat je op het masker blijft,zie mijn vb
voeg de slagschaduw toe aanpassen scherpte,verscherpen 2x.

7-Open ssam bel element 53 plakken als nieuwe laag
schuif naar beneden op het gras maar wel binnen je afbeelding.

8-Open ssam bel element 14 plakken als nieuwe laag
schuif hem naar boven tot op de rand van het masker
voeg  de slagschaduw toe.

9-Open het achtergrond frame plakken als nieuwe laag
schuif hem iets naar boven.

10-Open ssam bel element 16 dit is het ronde frame
plakken als nieuwe laag op je afbeelding schuif hem iets naar boven
maar zorg wel dat het lint boven op het frame binnen de afbeelding blijft
zie mijn vb,voeg de slagschaduw toe.

11-Open ssam bel element 21 plakken als nieuwe laag op je afbeelding
schuif hem naar boven  zo dat hij mooi aansluit op het frame
voeg de slagschaduw toe.

12-Open ssam bel element 24 plakken op je afbeelding
schuif hem iets naar onder op de vorige laag 
blijf wel binnen je afbeelding,zie mijn vb.

13-Open ssam bel element 19 plakken als nieuwe laag op je afbeelding
schuif hem iets naar boven,maar blijf wel binnen je afbeelding.

14-Open ssam bel element 10 kopieer en plakken als nieuwe laag
op je afbeelding schuif hem iets naar boven tot dat hij aansluit op
de rand van de binnen kant van het frame.

15-Open de overlay kopieer en plakken als nieuwe laag op je 
afbeelding schuif hem naar boven zie mijn vb.

16-Open ssam bel element 20 plakken als nieuwe laag op je afbeelding
schuif ze iets naar boven kijk even naar mijn voorbeeld.

17-Open ssam bel element 16 plakken als nieuwe laag
schuif hem naar boven  zodat het bloempje boven op de rand staat van het frame
zie  mijn vb voeg de slagschaduw toe.

18-Open ssam bel element 6 kopieer en plakken als nieuwe laag
schuif hem naar boven tot op de vorige laag
aanpassen scherpte verscherpen.

19-Open de Cluster 1 kopieer en plakken als nieuwe laag
schuif deze naar boven kijk even naar mijn vb
voeg de slagschaduw weer toe.

20-Open ssam bel element 48 kopieer en plakken als nieuwe laag
zet deze rechts boven op het frame.

21-Open Butterfly 01 kopieer en plakken als nieuwe laag
zet ze rechts boven op je frame zie mijn vb
voeg de slagschaduw weer toe.

22-Open ssam bel element 3 kopieer en plakken als nieuwe laag
zet deze links boven op het frame zie mijn vb
voeg de slagschaduw toe aanpassen scherpte verscherpen.

23-Open de strikjes plakken op je afbeelding
en zet deze rechts boven op het frame,zet het blauwe strikje
boven op het grote gele bloem en het onderste witte strikje
op het touwtje van de blauwe lichtjes zien mijn vb.

24-Open ribbon kopieer en plakken als nieuwe laag
zet deze naar onderen met het knoopje van de strik op het kleine
gele bloempje iets links naar onder zie mijn vb.

25-Open de Cluster kopieer en plakken als nieuwe laag
zet deze rechts onder op je afbeelding zien mijn vb
aanpassen scherpte verscherpen,en eventueel de slagschaduw
ik heb dat niet gedaan.

26-Open de Lantaarn kopieer en plakken als nieuwe laag op je afbeelding
schuif ze iets naar boven zodat de lantaarn link iets in het midden valt
kijk anders naar mijn vb aanpassen scherpte verscherpen.

27-Open ssam bel element 51 het parasolletje
kopieer en plakken als nieuwe laag zet het parasolletje links onder
op het frame iets naar benden op het gras.

28-Open Butterfly02 kopieer en plakken als nieuwe laag
op je afbeelding en zet ze op hun plekje zie mijn vb.

29-Open jou tube en zet hem mooi neer
eventueel wat slagschaduw toevoegen
zet je naam en licentie er op en voeg alles samen.


Veel plezier met deze les.


©Suzanne juli 2014.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten